Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Summa summarum: byt till tjockare olja! ;)
Användarvisningsbild
av niklas gson
jag tycker inte du ska greja på för mycket kostar en massa pengar..börjar man greja med en gammal motor o byta bara lite grejer. brukar det bli som en löpeld då går någonting annat sönder..bättre köra som den e sen byta motor lika bra det efter mina erfarenheter.eller total renovera...
av Kena
Håller med ovanstående talare. GTR, gasa till det rasar och köp en nyare sedan. Satsa renoveringspengarna på en utlandsresa istället och ha kul. Allt har ett slut så även en Volvo.
av *pettson*
jag hade lyft på toppen.. att packa om den och se till att den får nya tätningar är inte några stora summor om man klarar det själv. En packnings sats ligger på mellan 600 och 650kr hos parner motor. Det är samma sats meko tar 1700 för.
I övrigt en tub lim. Och en ny kamrem så är 90% av oljeläckage åtgärdat (om inte mera). Nya oljeringar betingar ca 1000kr och återigen är det samma packningslim därnere som mellan topphalvorna. Tar ca en dag att åtgärda i lugnt och sakta mak.
Så jag förstår inte hur man kan säga kör till det rasar? Så stort är inte problemet att åtgärda även om det ser ut så.

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]