Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av larsmartinanderssn
Hej!
harproblem med att ABS lampan lyser. Fick hjälp av verkstad att byta båda sensorerna bak samt att han hade tittat över en del relä. efter 10 min körning tändes lampan igen. Ni är lampan tänd mest och är släckt ibland, kan tändas och släckas under körning.

Har någon tips, ska snart besikta bilen?

Mvh
Martin
av *pettson*
larsmartinanderssn skrev:Hej!
harproblem med att ABS lampan lyser. Fick hjälp av verkstad att byta båda sensorerna bak samt att han hade tittat över en del relä. efter 10 min körning tändes lampan igen. Ni är lampan tänd mest och är släckt ibland, kan tändas och släckas under körning.

Har någon tips, ska snart besikta bilen?

Mvh
Martin
ja gå tillbaka till verkstan och säg åt dom att göra ett ordentligt jobb. Nånting är fortfarande fel.
Användarvisningsbild
av Eson
vart lämnade du in den?
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Sätter den felkod på bakgivarna? Mät upp kablaget mellan givaren och skarven under mattan i bagaget... Brukar kunna ge upp. Annars har jag läst här nånstans att styrenheten brukar sätta felkoder på bakgivarna om den har klappat ihop, det har jag dock ingen egen erfarenhet av. Men folket här brukar veta vad dom pratar om =)
Användarvisningsbild
av Eson
låter som ett jobb jag gjorde för nån vecka sen bytade du tätningarna till returledningen te turbon med?

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]