Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
För att göra det enkelt detta är en ECC hel automatisk.
Bild

Detta är en utan AC ser likadana ut. Om AC är monterat i bilen så sitter det en AC-knapp nere till höger där det är tomt nu.
Bild

Dom flesta S/V70 bilar har den översta ECC finns någon enstaka bil som inte ens har AC som bilden längst ner. Som du beskriver det låter det som att du har en bil med ECC viket är dom absolut vanligaste.
av Volvogubbe66
folkrace_89 skrev:har samma problem på min. så du är inte själv med det problemet. dock så är min värme borta helt nu. vet inte om det har något med det att göra.
Hej.
bad en verkstadskille kolla lite på volvon v70 jag har, det visar sig att kylarfläkten är trasig (skurit)....då skjuter den luft o s v+ att en slang var lite felvriden vid termostaten (finns märken på slang och termostatgodset som ska stämma överens med varandra, likadant gällande slang till/från kylaren.
Det blir ett slags övertryck .....så fixar jag fläkten så kommer allt vara som det ska......jämn temperatur o s v.
Så hoppas det kan vara ett tips att följa upp och att det ordnar upp sig med bilen din.
VH//Mikael
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Uhm, pratar du om motorkylfläkten nu? Är du säker på att den är kass och det inte 'bara' är kablaget/reläet?

Om fläkten vore kass så skulle du knappast ha problem med värmen, eller rättare sagt - du skulle ha på tok för mycket värme(egen erfarenhet^^).
Dock skulle det knappast märkas denna årstid, då fläkten näst intill aldrig går ändå.
av Volvogubbe66
Volvogubbe66 skrev:Hej.
jag har en volvo v70 98;a ca 28.000 mil.
Har problem med att värmen försvinner och behöver lyfta på expansionskärlet (locket) , då jag lättar på locket så kommer pyser det ut lite luft och sätter jag tillbaka locket så kommer värmen tillbaka igen....får göra det flera gånger beroende på hur långt jag kör.
ibland får jag fylla på lite vatten/frysvätska.....
inget vattten i oljan eller på stickan, tempgivaren går upp till "normal"nivå.......
VAD SKA JAG GÖRA ????
Hjälp önskas
VH// Ledsen penionär :(
Tack för alla tips o s v.
felet var en lite"felvriden" slang mellan kylare och termostat, och kylarfläkten skuren....där av "övertryck" och luft i systemet.
Men tack alla för eran hjälp / Tips
VH en Gladare pensionär
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]