Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har faktiskt inte lyckats få den att dö igen. Jag har provat att varmköra den, provat att köra den i tvätten för att få in lite fukt i motorutrymmet, men den funkar fortfarande som den ska. Vilket är bra!

MEN.

En sak har uppkommit som inte fanns förut, när jag skulle starta den imorse, kall. Så ville den inte dra igång startmotorn alls. Jag vrider om nyckeln och väntar på att den ska kicka igång men det kommer bara ett klick sen blir instrumentpanelen svart. Vrider jag tillbaka så går den in i normala läge 2 funktioner.

Får försöka kanske 3-5 gånger innan den kickar igån, och när den gör det så går den bra, den startar på en gång och går fint.
Det verkar inträffa när den har stått ett tag och blivit riktigt kall, för när man kört den, eller snarare när man lyckats starta den så kan jag stänga av och starta den hur många gånger som helst och felet inträffar inte igen.

Någon idé?
Kyoshiro skrev:Jag har faktiskt inte lyckats få den att dö igen. Jag har provat att varmköra den, provat att köra den i tvätten för att få in lite fukt i motorutrymmet, men den funkar fortfarande som den ska. Vilket är bra!

MEN.

En sak har uppkommit som inte fanns förut, när jag skulle starta den imorse, kall. Så ville den inte dra igång startmotorn alls. Jag vrider om nyckeln och väntar på att den ska kicka igång men det kommer bara ett klick sen blir instrumentpanelen svart. Vrider jag tillbaka så går den in i normala läge 2 funktioner.

Får försöka kanske 3-5 gånger innan den kickar igån, och när den gör det så går den bra, den startar på en gång och går fint.
Det verkar inträffa när den har stått ett tag och blivit riktigt kall, för när man kört den, eller snarare när man lyckats starta den så kan jag stänga av och starta den hur många gånger som helst och felet inträffar inte igen.

Någon idé?

Hej.

Utan att säga för mycket så skulle jag gissa på startmotorn. Hade samma problem med med en skoda för någon år sedan, va de kalt ute och bilen stod hela natten så ville den inte vara med alls, fick putta igång den och när den fick värme så funkade de.
Plockade ut startmotorn och och isär, rengjorde och smörjde allt, har funkat utan problem sen dess.

Men de kan ju också vara kontakten bakom tändningslåset som strular. testa att ha en kupefläkt i bilen och kolla om de fungerar, gör de de och motorn är kall, så är de kontakten.

Kan bli konstiga problem nu när de är kallt ute.

Mvh
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]