- tor 31 dec 2015, 16:02
#1033177
Inledde nyårsafton med att köra in i en vägg. Tyckte inte det var så hårt men kylaren sprang läck helt. Riktigt nyårssmäll tydligen...
Jag undrar hur komplicerat det är att på egen hand montera bort och byta kylaren på en Volvo V70 -00.
Manuell växellåda, ej turbo.
Förutom att det tar lite tid att lossa slangar och kopplingar, ev skyddspaneler och sånt; är det något särskilt man bör vara uppmärksam på? Kylaren är så gott som tom på vätska nu, läckte ut vid smällen.
Kan man lyfta ur den trasiga kylaren uppåt ur motorhuven?
Är det risk för ytterligare oljeläckage från nån slang?
Har youtube:at lite grann, hittade video på hur man byter på 850 turbo. Är det stor skillnad mot V70?
Ytterst tacksam för svar!
Gott Nytt År!
Jag undrar hur komplicerat det är att på egen hand montera bort och byta kylaren på en Volvo V70 -00.
Manuell växellåda, ej turbo.
Förutom att det tar lite tid att lossa slangar och kopplingar, ev skyddspaneler och sånt; är det något särskilt man bör vara uppmärksam på? Kylaren är så gott som tom på vätska nu, läckte ut vid smällen.
Kan man lyfta ur den trasiga kylaren uppåt ur motorhuven?
Är det risk för ytterligare oljeläckage från nån slang?
Har youtube:at lite grann, hittade video på hur man byter på 850 turbo. Är det stor skillnad mot V70?
Ytterst tacksam för svar!
Gott Nytt År!