Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larz
:D Hej
Vill börja med att tacka för kanonfint forum.
Är lite nybörjare på v70 ( 99:a ) och skall byta bromsbackar till handbromsen. Jag vet ungefär hur det går till men undrar lite över hur skivan sitter fast och om hjullagerna sitter i den. Är det något särskilt man skall tänka på när man gör detta :?:
Behöver också byta en styrled (höger )och ser inga konstigheter i det förutom att jag undrar om man behöver något specialvertyg eller så. Det samma gäller en spindelled på vänster sida.
:wink: Mvh Larz

Ändrade topic lite, så man ser direkt vad tråden handlar om.
Topic ska vara tydligt relaterad till trådens innehåll. :wink:

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Skivan sitter bara fast med en skruv i navet, lossa den och banka lite så släpper skivan. Lagret sitter i navet. Observera att du får skruva in backarnas justeringar i bott innan du kan få loss skivan, brukar bli en rejäl rostkant som backarna fastnar i annars. Sök lite här i forumet, finns folk som har skrivit utmärkta beskrivningar om hur man går till väga.

Till styrleder och spindelleder behövs inga specialverktyg, det är lika enkelt som det ser ut. Du bör dock göra en hjulinställning efteråt för att vara på den säkra sidan.
av Larz
:D Tackar så mycket för svaret :!:
:wink: Larz

Finns ingen hydralik i spegeln.

Funktionen heter "Double Lock" och aktiv[…]

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]