Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kullberg8989
Hejsan har ett problem, gäller en 745-90. Slår jag i tex 5 liter soppa så starta den och går bra ett litet tag,
sen dör den och starta ej. Slår jag sen på lite ny bensin så går den igen. är väl runt 15-20 liter i nu och då går den!

Kan det vara soppapumpen eller bränslefiltret ?

och innan den dör så börjar den hacka man kan ej gasa fult sen dör den.. Har bytt LMM utan framgång och bränslerelät klickar och funkar!

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Forssent
Har typ samma problem med min 940. Tror det är fel på förpumpen som sitter i tanken. Stora pumpen får ej tillräckligt med soppa när det är lite sås i tanken.
Min bil blev sådär efter att jag kört soppatorsk och efter det så började bilen gå dåligt när turbon börja ladda.
/ Forssent
av umekille
kan också vara så att röret i tanken från pumpen fisläcker någonstans
på nedre regionen strax över bränslenivån och då pumpar runt bensinen
i tanken och inte bygger upp trycket.
av JohnB
Ja, det är pumpen i tanken. Jag tvångskörde den på min 245:a med matarslangen till huvudpumpen lossad för att se om den fungerade. Det var däremot mer än 10 år sedan så jag minns inte exakt hur jag fick ström till den. Jag gissar att den går en stund precis när man vrider på tändningen för att bygga upp tryck så det borde ju gå att testa den vägen. Jag hittade däremot något sätt att köra den själv medan jag stod under bilen men minns som sagt inte exakt hur :???: .

/John
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]