Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av axwell
Tjenare, har en volvo 740 som soppa pumpen i tanken gick i, bytte den det kommer stoppa fram till spridarna & bilen har bra gnista, men stiften är snus torra så spridarna kan ju inte öppna?.. är ca 9,4v då nyckeln är av och då den är på. vilket relä av dom på exp kärlet är till spridarna vänster eller höger ? vad kan annars vara fel ? alla relän funkar ju utom det till spridarna kanske ?....
av umekille
kolla så du inte fått fel pump.
dem med rex/regina systemet har bara 1pump
och dom andra 2st.
av axwell
Har en 90as b230f har 2 pumpar, alltså inte regina?. är ju en förpump i tanken sen en högflödes under bilen rätt?. spridarna öppnar då det inte är spänning till dem alltså då det jordar, ska testa gå ut och jorda, är väll den gråa kabeln rätt? annars vad kan vara fel ? den har gått tidigare ca 10 sek just efter jag bytt bränslepump sedan stannat för att vara stendöd å torra stift..
av axwell
Då jag körde systemtestet så spridarna testas så hostade bilen till, så spridarna öppnar ju inte då jag vrider vanligt, vad är fel ? efter som att den starta till 2 sek då jag körde testet så spridarna får öppna, jord problem ? styrbox? relän?
av dalldall
har haft några där spridarna inte öppnat o då har styrenheten varit kass, förvisso ovanligt och ditt problem var väl pumpen från början? men ändå.
av axwell
dalldall skrev:kollade du spridarreläet?
Det är väll ett av dom som sitter på expantionskärlet? har två st där. Har fixat en ny box som ska funka, men det blev inget bättre med de. ska kolla dom där reläna. Har stoppat ett nytt bränslerelä det som sitter bakom askkoppen.
av axwell
axwell skrev:
dalldall skrev:kollade du spridarreläet?
Det är väll ett av dom som sitter på expantionskärlet? har två st där. Har fixat en ny box som ska funka, men det blev inget bättre med de. ska kolla dom där reläna. Har stoppat ett nytt bränslerelä det som sitter bakom askkoppen. reläna vid exp kärlet är hela. boxen är ny, allt i tändningsväg funkar som det ska. Bränslesystemet funkar allt (UTOM SPRIDARNA) som har 12v men öppnar ej. ska väll öppna då det jordar?
Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju inte […]

Med vevlager(och kolvar) monterade går vevax[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]