Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av christofferekstrand
hej igen.

Idag när jag öppnade motorhuven så såg jag att det mesta var blött, å vattnet var slut. så började med å fylla på vatten igen starta bilen och ser att det sprutar vatten hur vevhusvetilationen eller någonstans i närheten av den, så nu till frågan är vevhusvetilationen tät? men å andra sidan borde jag väl ha vatten o oljan eller olja i vattnet? å vad jag kan se så har jag inget av det!
av rid54
Låter nog mer som en slang för kylvattnet än vevhusventilationen... Om du inte har olja i vattnet eller tvärtom, fast om det börjar komma vatten ur vevhuset är det väl tveksamt om motorn har nåt att ge längre.

Kolla alla slangar är väl det första steget; sprickor eller lossnade/lösa från sina kopplingar. Det går ju slangar till/från värmepaketet också.
Mvh
/RID
Användarvisningsbild
av lennarte
christofferekstrand skrev: så började med å fylla på vatten igen starta bilen och ser att det sprutar vatten hur vevhusvetilationen eller någonstans i närheten av den,
Utgången från motorn till värmepaketet (på min 745 GLT 16V) sitt direkt vid oljefällan, om det kanske är den du menar med vevhusventilationen.

Mvh
Lennart
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]