Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag ska installera ett gargard 950s larm i en 945-98, jag har hört att det ska finnas ngon kopplingssplint någonstans som man kan gå på, där man ska hitta kablar till blink, c-lås motor i förrardörr, till dörrkontakter, ström + och jord mm
Du hittar allt du behöver om du skruvar bort insatsen till handskfacket ! .

Innanför till höger hittar du en dubbel relä-sockel, i den ena sitter det ett låtsas-relä som bara byglar 2 kontakter (start-spärren) .
Resten är bara att mäta fram.
Du behöver en motor i förardörren också , men det sitter ett 2-poligt ledigt kontaktstycke innanför dörrklädseln, strax under handtaget ung.

Lite pilligt att krångla dit ett 950s , varför inte leta upp ett VGII och bara "plugga i " ??.
blådåren skrev:Du hittar allt du behöver om du skruvar bort insatsen till handskfacket ! .

Innanför till höger hittar du en dubbel relä-sockel, i den ena sitter det ett låtsas-relä som bara byglar 2 kontakter (start-spärren) .
Resten är bara att mäta fram.
Du behöver en motor i förardörren också , men det sitter ett 2-poligt ledigt kontaktstycke innanför dörrklädseln, strax under handtaget ung.

Lite pilligt att krångla dit ett 950s , varför inte leta upp ett VGII och bara "plugga i " ??.
Det verkar vara svårt att få tag i ett sådant larm. Vet du om kablarna till huvkontakt och signalhorn sitter i den kontakten också. mvh Tomas
Davidv70summum skrev:Jag tog bara ett sådan 210 211 relä tror ja det hette o pluggade i den reläplatsen.. I med en motor i förardörren och sen glaskrossernsorn till relät o koda nyckleln så funka det klockren!
Ja motor till dörren har jag men jag måste ha tag i fjärrdoser och glaskrossensorn, och relä kontakt till huv.
blådåren skrev:Kolla salu-torget här !, lr nån annan bil-sajt.
Annars är det väl bara att kolla blocket lr bilskrotar.
Jag har ett larmrelä från en 850 det verkar vara samma nummer som till 940 och även en glaskrossensor från 850 vet ej om det passar jag måste ha tag i en blinkdiod också.
Var det inte nåt speciellt med låsningen på just 850 ?, fasen att det var så länge sen man pysslade med dom , det var nåt om att dom inte hade vanlig minus-styrning till c-låset ?, lås var vanlig minus-signal men upplås var nåt skumt där det krävdes ett extra relä för att få skiten att funka .
Var många år sedan , men nåt var det.
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]