Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan har som skrivit en Volvo 744 årsm 90 en Gl som inte redigt går som den ska.
Bilen gick som en klocka och drack runt 0,7-0,8 dvs gick riktigt snålt.
Sen stod bilen igång på tomgång och fick soppatorsk, efter de stack vi iväg och tankade en 5liters dunk och hällde på han,
Sen startade vi upp bilen och den gick RIKTIGT dåligt baktände så de rök vit rök ur luftfiltret (öppet sportfilter)
och drack otroligt mycket. kollade fel koder och den sa lamdaregleringsfel, släckte felkoderna då försvann fel koden.
men den går fortfarande inte som den ska. kollade med annan luftmasse osv, kollat tändstift, tändkablar ..
sen bytade ja bränsle relä. tog ett från en 945:a glse, då gick bilen som innan. sen körde vi ner och tankade och sen in på en parkering där bilen stod igång i ca 10 min. där efter började bilen ryka nåt så in i helvete och låter som bilen, blir ingen skillnad iheller om man drar ut spridarna till cylinder 2:an och 4:an.. snälla hjälp mig.. har även kört komptest och då visar den :

cylinder 1: 170psi
cylinder 2: 160psi
cylinder 3: 170psi
cylinder 4: 160psi

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&a[…]

Elpriset

Artikeln i länken säger inget om hur h[…]