Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Knekten
Efter mitt motorbyte så har jag två kontakter som jag inte vet vart de ska sitta då jag glömde att märka upp dem(jävligt klantigt). De givare som finns är knacksenorn och tempgivaren på treans cylinder. Kontakterna är svart respektive vit. Vilken ska sitta vart?

Kan detta medföra att bilen blir tjurig att starta vissa dagar när det är kallt? Soppapumpen i tanken ska även bytas.
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag bytte tempgivaren till motorstyrningen för en tid sedan, och kontakten är jag nästan säker på är svart, den är i alla fall inte vit. Den ena av kablarna till tempgivaren är gul/svart för stiftet krånglade på den, så det är jag säker på. Jag har en -88B med LH 2.4

Mvh
Lennart
av Knekten
lennarte skrev:Jag bytte tempgivaren till motorstyrningen för en tid sedan, och kontakten är jag nästan säker på är svart, den är i alla fall inte vit. Den ena av kablarna till tempgivaren är gul/svart för stiftet krånglade på den, så det är jag säker på. Jag har en -88B med LH 2.4

Mvh
Lennart
Alright, jag lär märka om bilen går som en påse skit om kontakterna är fel.
Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&[…]

Nya skärmarna

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=86&[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" oc[…]

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]