Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av DjJoakim
Hejsan, har en 945 Turbo -93 med ett VGA1 larm.
När ja köpte bilen sa förra ägaren att larmet fungerade, det blinkade i triangeln i a-stolpen men ingen kontroll fungerade, jag fick tillslut igång en kontroll men den är väldigt dålig ( Fungerar ibland och ibland inte ), men när den väl fungerar så lyser dioden starkt och verkar bra, därav tycker jag kontrollen ska fungera.

Men, nu den senaste tiden är larmet alltid aktiverat.. Man får dra ut kablen ur larmrelät för att stänga av det om man ens vill kunna sitta i bilen och öppna dörren utan att ha av - polen från batteriet, ( Larmrelät som sitter under ratten ), Då är min fråga, varför är larmet aktiverat hela tiden? Även fast ja tar av och lägger på minus polen så är de aktiverat, direkt när man öppnar dörren drar det igång och självklart är startspärren i också.. jag har försökt programmera in kontrollen eftersom de inte händer något när ja trycker på den, men då ska man vrida på tändningen 5 gånger, och direkt när ja vrider på tändningen så drar ju larmet igång.. därav fungerar det inte, någon som vet vad man kan göra? Kan de vara larmrelät som är trasigt? För ett sånt hittade ja på laga.se för en röding, men känns onödigt om det är nått annat som är trasigt.

Tacksam för svar!

Mvh
Fönsterhiss ur funktion

Monterade lös insidan på dörren oc[…]

Volvo car UX

IMG_1381.jpeg Det var på tiden. Nu fatt[…]

Bromsar på S60

Bromsarna på S60n liknar inte andra bilar […]

En fråga om rostlagning

Hej. Finns många olika varianter och lö[…]