Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

http://privat.bahnhof.se/wb851105/Ny%20 ... 0%2096.pdf

En guide jag använde mig av när jag bytte soppapump förra veckan. Väldigt bra. Jag utförde bytet när bilen stod på alla 4 hjulen. Han talar även om att utföra arbetet underifrån bilen, men det är inget jag skulle rekomendera.

Jag måste dock fylla på guiden lite: Har du sänkningssats på bilen så bör du hissa upp den baktill för då blir det så himla mycket enklare att sätta dit armaturen igen när du ska montera tillbaks allt. För när bilen är sänkt så kommer hela armaturen väldigt nära handbromsvajern samt bakaxeln och då blir det väldigt tight om utrymme att försöka lirka tillbaks allt på sin plats.

Allt annat viktigt står i guiden.

Klistra in till Informationstråden kanske? :D

Mvh
Finns hur många trådar som helst angående det där. Har bytt pump på min en gång, på frugans två gånger, då den första (pirat) slutade fungera efter några mil. Dessutom har slangen lossnat på själva pumpen en gång så det blir minst 4 gånger jag haft loss den eländeskonstruktionen.

Har senare sett ytterligare ett tips någonstans, som jag förhoppningsvis aldrig ska behöva prova. Man kilar fast tankarmaturen i hoptryckt läge med någonting som sedan kon lossas med ett snöre när armaturen är på plats i baljan inne i tanken.

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=54691

Jag har fler bilder från senaste bytet om någon vill se. Hatar dock den där armaturen starkt, :evil:
Haha erikn :D
Det finns väl roligare saker att byta ut på en volvo. När jag såg hur litet hålet var i golvet i skuffen tänkte jag bara, varför kunde man inte göra det 10cm större. Men det gick tillslut som tur var.
Har antagligen med karossens styvhet att göra, om man gör det "bekvämt" stort så kanske plåten rör sig för mycket vid påkänningar och ökar risken för utmattningsskador på den delen av karossen.

Mvh GK
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]