Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....
skall du bygga nått så kör med 234 Blocket. Sen behöver du en annan kamrem och spännrulle men det finns att köpa en speciallare hos en Volvo trimfirma som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu. Sen ett mindre löphjul. Sen en fin turbo. Sen en lämplig bränslepump tex. 044:an. Sen bygger du ett eget grenrör. Sen tar du ett insug från en B234F det duger bra till ett antal hk. Sen kan du köpa SPM H-profil stakar, Parners kolvar. Sen ett eftermarknadssprut på det.. det är en bra början. Om du nu skulle bygga nått riktigt?
En jag känner har satt en 16V topp på 230-block, men utan turbo. Men det blir en del smide med kamrem och sånt... http://ttt-racing.com/Spages/gsale.htm
1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!
Sparkz skrev:En jag känner har satt en 16V topp på 230-block, men utan turbo. Men det blir en del smide med kamrem och sånt... http://ttt-racing.com/Spages/gsale.htm
'
Tack för svaren. Inget som är aktuellt ännu i alla fall. hade bara lite tankar om det. blir väl att man kollar upp det lite nogrannare senare om man inte får mågon ny ide...
Sen finns det ju B204FT, 2 Liter, 16V, turbo. För marknader som t.ex. Italien och England där skatten blir högre över 2 liter. En sån topp på ett 234-block kunde vara intressant...
1. Felsökning
2. Reparation
PM:a mig inte om bilfrågor, ta det ute på forumet!