- sön 13 maj 2012, 19:13
tja har en 740 1990. till problemet, den går dåligt på halvgas rycker till lite då och då och är allmänt slöare än fan. det blir mer och mer olja och oljan luktar bensin, de konstiga är att bilen verkar gå för magert för tändstiften är gråvita. får inga felkoder har bytt lambda tändstift tändkablar rotor fördelarlock, har kollat luftmassemätaren och den funkar. btr är jag lite osäker på hur, går den att felsöka? har gjort komp prov och jag har 12bar på alla cylindrar. kan nämna också att avgasvärdena på besiktningen inte var å leka med heller. CO 0,8, CO2500 0,6, HC 145, lambda 1,03. bilen tar inte mycke soppa heller den ligger på ungefär 0,7. hur vet om katalysatorn är trasig? normalt avgastryck har jag. toppackningen är hel och inga luftläkage nånstans. Så snälla nån duktig människ som kan hjälpa mig att reda ut detta oändliga fel? mvh Jokke
tog upp tändstiften idag och dom är krit vita och en aning gråvita. när jag drar ut luuftmassemätaren från luftburken (kopplar inte ur den) så rycker bilen ännu mer, ännu ett tecken på att den går för magert. VAD är felet? snälla nån hjälp mig kom me förslag! :!:
- By 246