- ons 28 dec 2011, 22:23
Hej!
Har på senare tid sakta men säkert uppstått några problem med min kära 945 '94 med B230FD.
Min slutsats har varit att problem ett torde vara att packboxen är slut och bör bytas? Har dock fått uppfattningen att man bör byta båda(främre och bakre) samt kamremmen då det kommit olja på den?
Så min undran är om ni kunniga människor på detta fina forum håller med om att första problemet är packboxen och om det räcker att byta just den främre?
Utöver det undrar jag om detta kan orsaka de andra problemen eller om så ej är fallet vad det kan vara och hur jag åtgärdar det!
Problemen eskalerar så jag börjar känna en viss press av det här så blir väldigt tacksam för svar! :)
Vänligen KarlGerhard
Har på senare tid sakta men säkert uppstått några problem med min kära 945 '94 med B230FD.
- 1. Det läcker olja från kamaxelns främre packbox. (tror jag)
2. Hjulen får ingen kraft vid acceleration, dvs när man trycker ner gasen åker varvmätaren upp men inget händer med bilen, lite som om man trycker ner kopplingen en smula.
3. Motorn svarar inte på gasen, dvs varvtalet ökar inte och den skakar som när den håller på att dö. Detta är endast när den stått ett tag t.ex. över natten, sen håller den på så i ungefär en timme oavsett antal start/stopp.
4. Lambdalampan lyser och den dör, har hållit på så ett längre tag och händer bara ca en gång i veckan, sen är den nära att dö någon enstaka gång däremellan.
Min slutsats har varit att problem ett torde vara att packboxen är slut och bör bytas? Har dock fått uppfattningen att man bör byta båda(främre och bakre) samt kamremmen då det kommit olja på den?
Så min undran är om ni kunniga människor på detta fina forum håller med om att första problemet är packboxen och om det räcker att byta just den främre?
Utöver det undrar jag om detta kan orsaka de andra problemen eller om så ej är fallet vad det kan vara och hur jag åtgärdar det!
Problemen eskalerar så jag börjar känna en viss press av det här så blir väldigt tacksam för svar! :)
Vänligen KarlGerhard
Senast redigerad av 1 KarlGerhard, redigerad totalt 0 gånger.
945GL -91
945GL -94 r.i.p
945GL -94 r.i.p

- By Xanthopteryx