Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Mille740
tja har fått ett problem med min 740. som topic lyder den får bensin då stiften är blöta och den har gnista på alla 4. har inte ändrat några tändkablar så rätt tändföljd ska den ha. Motorn går runt men tänder inte. Vet inte riktigt vad jag ska börja felsöka, har googlat lite och funnit att det kan vara bränslepump men när man slår på motorn och dragit runt några varv och stänger av så å samma ögonblick hörs ett surrande ljud och antar att det är pumpen?? även läst om nåt spridar relä vid expansionskärlet? samt att kamremmen ska kunnat ha kuggat över? någon har har erfarenhet av detta? tacksam för svar mvh emil
Senast redigerad av 1 Mille740, redigerad totalt 0 gånger.
Du kan också ha dåligt bränsletryck så att spridarna bara strilar bränsle och då kan det inte bli någon antändbar bränsleblandning. Trycket måste vara OK för att det skall bli en bränsledimma från spridarna som sen kan blandas med luft till en antändbar gas. Orsaken till dåligt bränsletryck kan vara en defekt eller av annan anledning ej fungerande tryckpump eller att Bränsletrycksregulatorn är defekt.

Mvh GK
provade startgas idag och ingeting hände. kamaxlen flyttar på sig så kamremen borde ju inte vara sönder. Den bara va sån här när jag skulle använda bilen i onsdags morse, funkade utmärkt innan. Skulle starta den så tände den i nån sekund sen är den stendöd, provade igår och vid första försöket så tände den och sen hände inget mer. tacksam för mer svar mvh emil

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]