- tor 15 dec 2011, 10:37
Gjorde ett kompprov för 1,5 år sen när jag köpte bilen, då låg det på 11,5 11 10,5 11.
För några månader sen gick toppackningen som då byttes.
Nu har bilen inte gått 100% efter det bytet, jag har bytt bränslepumpar,bränslefilter, tändkablar, stift, luftfilter, tänddelar.
Nu går den bättre på tomgång men inte när man accar då bluddrar den som om den inte får ordentligt med soppa.
Men turbotrycket går upp som det ska till runt 0,7bar.
Har fått ett tips att kolla genom tändstiftshålet när kolven är uppe och vänder och inte lita fullt på strecket på vevaxeln.
Men nu till det konstiga jag tog kompprov igen och nu har jag 13 10,5 10 13. En förbättring i ytterkanterna men en försämring i mitten, med ny packning.
Jag använde de gamla bultarna till toppen och den bulten som satt mellan 2 och 3 ans cylinder var nästan lite rostig och bränd, vad kan detta bero på?
Vad kan felet vara?
Jag ska gå ut och slå lite olja i cylindrarna och se om värdet blev bättre.
För några månader sen gick toppackningen som då byttes.
Nu har bilen inte gått 100% efter det bytet, jag har bytt bränslepumpar,bränslefilter, tändkablar, stift, luftfilter, tänddelar.
Nu går den bättre på tomgång men inte när man accar då bluddrar den som om den inte får ordentligt med soppa.
Men turbotrycket går upp som det ska till runt 0,7bar.
Har fått ett tips att kolla genom tändstiftshålet när kolven är uppe och vänder och inte lita fullt på strecket på vevaxeln.
Men nu till det konstiga jag tog kompprov igen och nu har jag 13 10,5 10 13. En förbättring i ytterkanterna men en försämring i mitten, med ny packning.
Jag använde de gamla bultarna till toppen och den bulten som satt mellan 2 och 3 ans cylinder var nästan lite rostig och bränd, vad kan detta bero på?
Vad kan felet vara?
Jag ska gå ut och slå lite olja i cylindrarna och se om värdet blev bättre.
BMW iX1 -24
Volvo XC40 Recharge -22
Fiat Ducato -16
VW e-Golf -15
Volvo 544 -61
Volvo Amazon -70
Chevrolet Impala -72
Saab 9-5 -04
Isuzu Trooper -86
Volvo XC40 Recharge -22
Fiat Ducato -16
VW e-Golf -15