- mån 12 sep 2011, 23:57
Hallo. Min 945:a tjurar ibland när det regnar. Det har nu hänt två gånger, och är lika irriterande varje gång. Första gången det hände regnade det, och jag hade gjort ett kort stopp, och när jag skulle köra vidare var den riktigt svårstartad och stod och tuggade länge flera gånger innan jag fick i gång den. När den väl startade var det precis jag lyckades hålla i gång den, och de tre första försöken att lägga i växel resulterade i motorstopp (det är en automatare). Jag lyckades få den sakta framåt och efter en stund var det något som "lossnade" och den gick sen som vanligt. I går gjorde jag också ett kort stopp. Det regnade som tusan, och när jag skulle köra igen vägrade den starta. Den stod först bara och tuggade, för att efter en stund börja "hosta" utan att för den skull starta. Jag höll på och flirtade med den och lirkade i säker 45 minuter, när jag till slut lyckades få igång den. Jag fick då ge relativt mycket gas för att förhindra den från att dö igen. Liksom första gången så dog den så fort jag la i en växel, men till slut lyckades jag komma framåt så sakta, varefter den strax "hoppade" igång och sen gick som vanlig. Uppenbarligen är det ett fuktrelaterat problem, men var kommer fukten in? Jag träffade den förra ägaren i somras som påstod att den troligtvis behövde ett nytt fördelarlock, men huruvida han vet vad han pratar om eller inte känner jag inte till.
För övrigt resulterade gårdagens tuggande och hostande i att ljuddämparen rasade i backen, men det hör ju inte hit (aningen rostig...)
Tacksam för tips :)
För övrigt resulterade gårdagens tuggande och hostande i att ljuddämparen rasade i backen, men det hör ju inte hit (aningen rostig...)
Tacksam för tips :)
- By Knutknop