Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nu har LMM gått sönder för femte gången under fyra år och för tredje gången det senaste ett och halvt åren :-(O)

Finns det några kända orsaker som det kan bero på?

Tack för ett utmärkt forum :D
Sätt dit en original, den lär hålla längre. Som tidigare skribenter säger använd pappersfilter, motortvätta aldrig massemätaren, det är en vanlig anledning till att den går sönder. Är det inte något av åvanstående så kan du ha nån form av kortis i kabelmattan (men då lär inte bilen gå som den ska) eller mölligtvis en generator som laddar för mycket.
rd350 skrev:Sätt dit en original, den lär hålla längre. Som tidigare skribenter säger använd pappersfilter, motortvätta aldrig massemätaren, det är en vanlig anledning till att den går sönder. Är det inte något av åvanstående så kan du ha nån form av kortis i kabelmattan (men då lär inte bilen gå som den ska) eller mölligtvis en generator som laddar för mycket.
Nu fick jag ju ut en ny på garantin men nästa blir nog att köpa original. Jag har aldrig motortvättat lmm.
Jag ska kolla upp generatorn för säkerhets skull.

Tack alla vänliga själar som försöker hjälpa :D

Du lär ha en rörstump och fixera med t[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]