Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Vi lyckades få dörrsidan att kila fast när vi stängde dörren, och när vi väl fick upp dörren så hänger dörrsidan en del. Men jag lyckas inte klura ut mer än att högtalargallret ska dras framåt och lossas, i övrigt så är det tji. Det finns två små hål och manicker man känner i undersida, gissar att det är de man ska göra något med men lyckas inte klura ut hur. Någon som kan skriva en förklaring hur man får loss den?
av rd350
Vita plastclips ("gafflar") på undersidan som ska rakt ner. Ett clips vid handtaget, glaset till varningslampan, sen ska panelen rakt ut där nere och sedan uppåt.
Användarvisningsbild
av erikn
Ja så enkelt det var. Hade nog sett det bara jag lagt mig ner direkt. Dörrsidan är på plats nu och dörren går att öppna och stänga. Blev tyvärr lite fula brytveck då den fastnade i karossen när vi höll på att få upp dörren och den vek sig lite. Men det syns inte så mycket.
Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte […]

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]