Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Två gånger har jag råkat ut för det under de två åren jag haft bilen. Jag har låst bilen med fjärren, och sedan när jag ska iväg så går det inte att låsa upp. Man hör tydligt blirpet när man trycker på knappen, så batterifel kan det inte vara. Turligt nog har båda gångerna hänt ca 2 km hemifrån, och det har varit fler i familjen hemma som kunnat komma med reservnyckeln. Sedan går det hur bra som helst att para ihop fjärren med bilen igen.

Jag funderar starkt på att gömma en fjärr i bilen, händer det samma sak igen så kan man låsa upp med nyckel, larmet går när man öppnar dörren men man kan ta ut reservfjärren och larma av. Detta då det är startspärr på bilen, så utan att larma av går det inte att starta den.

Vad är det som händer? Är det i bilen eller i fjärren felet finns?
Användarvisningsbild
av erikn
OK, då får jag köpa ny fjärr. Har köpt en Carguard (fyra-knappars) på skroten förut i bra skick, men senast hade de ingen så då beställde jag hos Bilia. Det låter som att vi käkar fjärrisar, men till min bil fungerade bara den ena när jag köpte bilen, säljaren sa att det var batteriet, men det var lögn. Sedan slutade frugans ena att fungera så den köpte vi original till från Bilia.

Men jag ska nog ändå se till att ha en i reserv i varje bil så att man inte blir stående. När frugans slutade fungera så var det inte nära hemmet, utan ca 2 mil hemifrån. Ska försöka få tag på Carguards, de är billigare än original.

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]

Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]