Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! För en tid sedan var jag lite för våldsam när jag vevade upp förarfönstret på min 740-92. Problemet är nu förutom att veven sitter lite löst, att det är svårt att veva upp fönstret utan att hårt trycka in veven. Inte nog med det så "hakkar" det hela tiden när man vevar upp. Har någon vänlig själ ett förslag på lösning?

Tack på förhand!

Tobbe
Pilla loss plastbiten i mitten av veven och skruva åt den men om inte det hjälper så åk på en skrot och köp en ny fönstervev
Som föregående säger, det är samma vevar.

Men du tar helt enkelt och tar en mejsel och pillar loss plastbiten som sitter mitt på veven. Då ser du en skruv som sitter rakt in.
Prova tajta upp den lite så ska du se att det blir mkt bättre.

/Ticken
Hej igen!

Jag skruvade dit veven enligt instruktion & det fungerade. Tyvärr hann fönstret bara vara nere 2-3 gånger innan det inte gick att veva upp det alls. Skruvade dit skruven igen och nu funkar det igen men magkänslan är att det inte kommer att hålla. Hur mycket bök är det att ta loss veven och sedan byta ut den? // Tobbe

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]

Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]