Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hallå där är ny här på forumet! :)

Jag håller på bygga en epa och behöver lite hjälp med elen :|
Det är så att jag har satt in en 960 bräda men det är ett 740 elsystem så inte ett skit passar från 740 till 960 instrumentet...
Jo ja jag vet att har man bara ett schema och vet hur man ska skarva så äre ingen konst, men nu äre så att jag inte har varken ett schema eller vilka kablar man ska skarva med vilka.

Så lite bra och nyttig hjälp vore GULD värt! :D

Tack på för hand Sandström.

Edit: Moderator kan flytta tråden om den hamnade i fel kategori.
Du måste ha årsmodell både på 960n och 740n för att få rätt schema, fråga hos din Volvohandlare om du får låna originalschemat det är absolut enklast och bäst! Dock får du räkna med en hel del jobb, tex de senare 960 har en tempmätare som "känner tempen" genom motorns styrenhet medan 740 har en vanlig tempkännare. Varvräknaren kommer inte heller att visa rätt (skiljer på 6 och 4cylindrig.) Lycka till!
960 har en helt annan panel än 740. själva instrumentet liknar dock 940s. Årsmodellen brukar du kunna hitta nånstans genom tillverkningsdatum på plasten, tex är panelen märkt 96 då är den tillverkad 1996 och har fömodligen suttit i en 97a eller en sen 96a.
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]