Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KarlGerhard
Hej!
Har noterat att jag har motsatsen till toe-in på min bil då höger framhjul pekar synbart utåt och detta vill jag ju givetvis inte ha, har även en negativ hjulinställning så sliter en del på insidan.
Gillar inte att den känns så instabil och har inte råd med att få det fixat av ett proffs så därför rådfrågar jag experterna här på forumet!

Kan jag fixa detta och hur gör jag? Det behöver inte bli perfekt, bättre räcker tillsvidare...

/Vänligen! KG!
Användarvisningsbild
av emwtur
1 kolla bussningar och leder i framvagnen
styrleder, spindelleder , reaktionsstagsbussningar
2 åk till en däckverkstad och gör en framvagnsinställning ( kostar mindre än du tror )

/emwtur
Användarvisningsbild
av KarlGerhard
Japp, får nog ta och krypa under och kolla lite men jag hade verkligen velat veta hur man gör en hjulinställning, typ den här skruven ändrar det här osv.

Ska ta en runda och kolla lite priser och hoppas på något överkomligt

/Vänligen! KG!
av rd350
Gör som föregående skribent tipsade och se till att justeringarna på styrstagen går lätt, då slipper du betala för losstagningen vid hjulinställningen. I princip är det bara toe in man ställer på 940 vilket görs på styrstagen. I undantagsfall går cambern att ställa genom att flytta främre bulten i övre fjäderbenstallriken, castern går också att ändra genom att sätta längre eller kortare casterstag. Men som sagt, du klarar dig nog med toe in.
Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]

Det går helt fint att koppla bort batteriet […]