- mån 23 maj 2011, 18:18
Hej, jag har en fråga ang min underliga vindrutetorkare på min 945 från 94. det är så att har märkt att om jag kör torkaren på intervall så vill armen på förarsidan ibland stanna 5-10 cm upp från rutkanten. och vissa gånger går den till botten och sen när den stannar hoppar den upp 5 cm medans passagerarsidan alltid stannar längst ner utan några som helst krångel. har testat att plocka loss armen och flytta ner den något men det hjälper inte, den stannar trots det 5-10 cm upp från rutkanten.
Vid regn eller fuktigt väder så visar sig problemet mest. och det är så olika, vissa dagar inga problem medans det vissa dagar krånglar mera.
kan tillägga att bara förarsidan gör så. samt att dom fungerar på alla lägen, och går alltid på intervall utan krångel, samt startar vid spolning. så där är inget som är konstigt. har också dragit en extra jordkabel direkt från batteriet till torkarmotorn.
Hur kommer det sig att bara förarsidans torkararm beter sig så?
Vid regn eller fuktigt väder så visar sig problemet mest. och det är så olika, vissa dagar inga problem medans det vissa dagar krånglar mera.
kan tillägga att bara förarsidan gör så. samt att dom fungerar på alla lägen, och går alltid på intervall utan krångel, samt startar vid spolning. så där är inget som är konstigt. har också dragit en extra jordkabel direkt från batteriet till torkarmotorn.
Hur kommer det sig att bara förarsidans torkararm beter sig så?
- By UnleashFusion