Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tommyjansson
en 744 med F motor årmodell 88 om jag inte missminer mig, har ett problem att den dör rätt vad det är och inte pumpar fram någon soppa, det sitter nytt relä i. har lyckats mäta mig fram till att pumpen under inte får någon ström när den dör. det luriga är att han kan funka kanon en dag och nästa gång dör han efter bara 100 meter, och brukar starta efter 1 timme och sen kan man köra en dag eller så dör den med en gång, alltså helt oregelbundet. börjar gå bet på det nu så skulle vara tacksam om det finns någon som haft något liknade problem eller någon ide på fel. tack på förhand
Användarvisningsbild
av gnestakalle
När den inte vill starta så prova med startgas så att vi kan fastställa om det har med bränslet eller tändningen att göra.

Mvh GK
av tommyjansson
den startar på startgas och det kommer ingen soppa ifrån soppa slangen inne vid motorrummet, låter långsökt med jorden men värt att kolla iaf!
av tuxedo
rd350 skrev:Jordpunkt höger a-stolpe? (vid styrenhet)
Gör rent och motionera hela kontaktstycket där.

Om det inte hjälper, kontr. att anslutningarna till sockeln som systemreläet sitter i inte är brända eller glappa.
Det var väl det reläet som du bytt?

//tuxedo
av tommyjansson
jorden kollad, smörje å greja greja inge skillnad. relät är nytt även provat tage ett från en bil som funka, äre hela kontakt stycket som alla sitter i som kan vara bränd menar du? går kablarna ifrån relät direkt till pumpen?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det där reläet du tog från en fungerande bil, var det vitt eller grönt? Har du LHJetronics 2.2 eller 2.4 i din bil. Du kan se om du har 2.4 genom att kolla om du har en lite dosa på vänster fjäderbenstorn (förarsidan). Öppna locket så kan du se 6 st uttag och en liten "plugg" som sitter i ett plastband. Har du denna dosa så kan du ta ut felkoder enligt nedanstående länk.

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a

Mvh GK
av skruvo
Hallå!

Tanken slog mig att det kanske är så enkelt att pumpen din börjar ge upp? Har hört folk förut som bilen dött för och sen startat efter en stund då pumpen är inne på sista versen. Prova att slå till på den då bilen dör :)

Jag har ett kantstött höger framdäc[…]

Om växellådan är trasig får[…]

Även lacken åldras. Att hålla den[…]

Läckage koppling v70 II

Fråga- Är din bild på cylindern […]