Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Jag har en gammal taxi. På luckan för mittkonsolen sitter ett metallfäste som jag inte lyckas få loss. Vill inte bruka för mycket våld då det kanske inte blir någon lucka kvar alls.
Hur gör man för att få bort den?
Bild
Bild
jag tror att det sitter några små skruv under.. ta loss hela och leta efter några skruv.
återkom gärna med fler bilder =) :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kommer du inte åt skruv om du drar ut mugghållaren?
Folk som monterar in sånt här jobbar inte i onödan, så jag tror inte du behöver ta isär så mycket.
Användarvisningsbild
av erikn
Jag får återkomma om det här. Jag ska leta skruvar, men sist jag höll på att kolla på den där fick jag inte ut mugghållaren helt, ska den gå att dra ut så att man kommer åt inuti?

Anledningen till att jag återkommer är att jag nästan aldrig är hemma, ungarna sportar och jag är tränare i ena laget så det är fullt upp hela tiden.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Sport, usch då... :wink:

Jag kan tänka mig att om du drar ut mugghållaren lite så halva hålet är ute så kanske du ser ett par skruvar.
Användarvisningsbild
av erikn
I måndags var jag och besiktade. De drog av handbromsvajern vid bromstestet. I fredags köpte jag ny vajer (den högra, oftast den som går av), stack tidigare från jobbet och monterade dit. Gick väldigt smidigt, tog lite foton och kanske gör en guide. Men, eftersom det gick så fort med vajern hade jag lite tid över, och tog loss armstödet för att kolla. I dagsljus och allt löst så fick jag syn på ett par kuddar. Så jag stack in en kniv och petade, sedan med en del våld var det bara att dra rakt ut. Den satt alltså med två större avlånga dubbelhäftande kuddar. Så nu är fästet borta och bilen ser liiite bättre ut inuti.

Nu ska jag ut och fortsätta bygga pool, innan vi åker och spelar semifinal på em i Täby Open.
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]