Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av captainsmirk
Min turbo har fått fnatt. Den laddar helt galet. Mätaren i instrumentpanelen som normalt går mellan kl 10 till 14 går nästan runt. Men när turbon laddat upp galet så slår något sorts relä till och motorn slocknar. Tror att det är bränslepumpen som stängs av när turbon laddar galet. Har aldrig haft turbo tidigare, är det så att man kan byta wastegate eller liknande?

Bilen har läckande topp tror jag eftersom den suger i sig kylarvatten utan att det ser ut att läcka någonstans. Kan det vara på grund av turbon som toppen har börjat läcka? Jag vill ju inte laga toppen om turbon trycker sönder nästa packning oxå...

Tackar på förhand.
av volvo944gl
byt topplockspackning. och skaffa en laddtrycksmätare. finns mellan 100 kr till 2000 kr. köp en och sätt ett T kors bakom hastighetmätarn. och kolla hur mycket du laddar. och bryter den när du börjar ladda så laddar du för mycket. har du ställt upp laddet något?
boxen bryter laddet om du laddar över 1 bar om du inte har chippat den
Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte […]

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]