Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag lyckades ha sönder Bensinslangsnippeln som sitter på bensinpumpen under bilen.

Det är först en rak nippel som gängas fast på bensinpumpen. På denna raka del trär man på en nippel som gör att slangen går 90 grader ut. Denna "konstiga" nippel är trasig. Dålig på att förklara men hoppas någon förstår ??:-/

Jag undrar var jag får tag på en ny nippel?

Vet någon vad det är för gängstorlek på Bensinpumpen? Jag tror det kan vara lättare att finna en nippel som är rak istället.

Hjälp skulle uppskattas mycket.
Den som sitter i pumpen är en backventil. En sån låg i översta lådan i byrån i hallen där all skit hamnar när man tömmer fickorna. :wink:
Ögonmåttet säger att det är M14*1,5 på den. Men det enklaste är nog att köpa en ny slang på Volvo. Det är bara en kort stump över till filtret väl?
Sparkz skrev:Den som sitter i pumpen är en backventil. En sån låg i översta lådan i byrån i hallen där all skit hamnar när man tömmer fickorna. :wink:
Ögonmåttet säger att det är M14*1,5 på den. Men det enklaste är nog att köpa en ny slang på Volvo. Det är bara en kort stump över till filtret väl?
Jag har försökt googla fram en bild men hittar ingen. Så jäkla svårt att förklara i text hur den ser ut som jag har haft sönder ??:-/

Ena änden av bensinpumpen är inte gängad där bensinslangen ifrån tanken kommer in. Andra ändan av bensinpumpen är gängad. Där är det först en "rak mässingsnippel". På denna "raka nippeln" sitter en "mässingsnippel som är rund ihålig" som man trär över den raka nippeln. Den mässingsnippeln som är rund ihålig trär man bensinslangsstumpen på som går vidare till bensinfiltret. Det är denna nippel som är trasig.

Kan Volvo ha en sådan till en Volvo från 1988?

Annars funderade jag på om man kan finna en helt rak nippel på Biltema/mekonomen istället? Isf vill man ju köpa med rätt gäng. På biltema har de bara tum-mått på sina nipplar.

Mvh.David
Rejmes/Volvo hade inte hemma så jag åkte till en hydralik-firma där jag pysslade ihop en egen lösning som blev bra :-)

Synd att jag har fler fel på min 740 bara.... Den startar och går perfekt men så stendör den helt plötsligt? Ingen gnista på stiften. Efter ett tag så startar den och går perfekt i några minuter så dör den igen osv.

Kanske ska starta en ny tråd ang detta.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte […]

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]