Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av funkiee
Hejsan!
Nu är det så att jag har lyckats tappa bort min enda nyckel till 740'n... Då undrar jag om det är billigt och lätt att få en ny nyckel från volvo eller pirat? Problemet är ju att jag inte har någon nyckel alls kvar, samt jag tror inte jag har någon nyckelkod heller.

Tur nog är bilen o låst i alla fall :oops:

Tacksam för all hjälp!
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du har ju ditt regbevis, där finns nog uppgifter som kan räcka.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av funkiee
Om jag nu har ett annat lås med nyckel, hur gör jag då lättast för att få ut det gamla tändningslåset? Rattlåset har gått i, om det har någon betydelse. Är det så att jag måste borra i cylindern eller hur gör jag lättast så jag kan byta till den nya, dock med en annan nyckel? :)
Användarvisningsbild
av funkiee
Ingen som vet? skulle gärna behöva svar, då jag o några polare ska ut på isen imorgon o köra, o de skulle vara kul o få vara med :( Problemet är att jag vet inte hur man gör för att åtmindsone kunna byta låscylindern utan nyckel. Är det som på ex min saab, där du måste vrida till hack 1 och sen trycka in en spärr för o få ut cylindern eller hur gör man på en volvo?

Kan lova er att jag är inte ute efter o sno någons bil :P
av volvo944gl
ja asså få ut låscylinder är nog väldigt svårt. åk till närmaste skrot och köp hela rattstången och bytt. är nog mycket lättare
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det bästa är nog att lugna sig med iskörat och se till att skaffa en ny nyckel först.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av funkiee
hmmm fuck! problemet är ju att vi ska ut på isen o de skulle vara kul o va med, skulle det gå o borra upp låset eller slå in en mejsel tills vidare?? :/
Användarvisningsbild
av funkiee
Jo precis! Men det lär gå o åka till volvo med mina ägarpapper och få en ny nyckel tror ni?

Vid sådana här tillfälle kan jag g[…]

Hej, köpte en billig bil till grabben som f&o[…]

Jag kan återkoppla lite nu. Jag startade tr[…]

Idag skrev jag kontrakt på en "ny"[…]