Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Mimega
Min högra framlyckta fungerar inte i halvljus, bara i helljus. Lampan är kontrollerad, säkringen och glödtrådsvakten lika så.

Ström har den ju, då helljuset funkar. Lampan är en H4. Någon som kan hjälpa min bil att inte vara enögd längre?

Jag är riktig novis på bilar, jag vet var reläerna/säkringarna i elcentralen innanför askoppen sitter. Kan det finnas relän någon annan stans? Var då i sådana fall.

Tacksam för svar

Mimega
Användarvisningsbild
av Odin
Det är inte säkert att den har ström, då det är olika strömmatning för hel och halvljus. Det finns tre kopplingar på kontakten: jord, halvljusmatning, helljusmatning.
Kontrollera med en garanterat hel lampa eller mät mellan jord och halvljusmatningen med en multimeter.
Se bild hur du skall mäta: http://autolumination.com/images/auto_b ... _h4_wm.jpg

Mvh
Odin
av Mimega
Vi har provat med både en ny lampa samt lampan från den andra strålkastaren (den fungerade både innan och efter försöket på vänstra sidan). Ingenting där.

Mvh Caroline
Användarvisningsbild
av Odin
Då är det säkert sladden eller själva kontaktstycket, antingen vid lampan eller någonstans på vägen.
Om du håller kontaktstycket som du kopplar till lampan så att sladdarna är bakåt, så skall du kunna mäta upp minst 12 v mellan den högra (jord) och översta (+) slitsen.
Man behöver ca: 4 händer för detta men det brukar gå bra. Akta bara så att du inte kortsluter emellan + och jord.

/O

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&au[…]

En ganska vanlig 245:as liv

@DennisCA , Tack så mycket! @errim , Tac[…]

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]