Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av skruvo
Hej håller på och felsöker bilen och är inne på BTR:en (bränsletrycksregulatorn). Vad jag har läst här på forumet så fattar jag det som att om man rycker bort returslangen så ska det komma bensin ur den, stämmer det? Jag ryckte bort den smala slangen som satt på en guldig nippel under gasrullen typ. Ur nippeln sög den luft och reagera på startgas men det kom ingen bensin ur slangen. Motorvarvet ändrades även lite när ja rykte ur den. Låter detta som att min BTR är kass?
av Hemulen
Den smala slangen är typ vacum,det är den tjockare slangen som är returen 8mm invändig ca 12 mm utvändig.Drar du loss den så koppla på en slang som går ner i en flaska,annars får du mycket bensin på motorn. :)
av skruvo
Okej ska jag rycka den korta slangen som sitter närmast BTR:en alltså? Den är ju påkopplad på fuelrailen eller vad det är sen fortsätter en slang till. Och hur vet jag hur mycket bensin det ska spruta ut, vad är normalt?
av Hemulen
På min 740 b230f motor mod,88b sitter det en längre slang, ca 1liter bensin på 30sek om jag minns rätt. :)
av skruvo
Har vart ute och tittat, men blir inte klok på vilken det är som är returen. Är returen den lite tjockare slangen som sitter på kopplad på BTR:en? I ena ändan på btr:en sitter ju den där smala vacum slangen och i andra änden en kort slang på ca 10 cm som går på ett rör på fuelrailen och sedan fortsätter med en slang till på ca 10 cm. Är det den närmast btr:en ja ska lossa och kolla?
Användarvisningsbild
av lilleman
Det är den som sitter på btr-en den bakre på btr-en
bort med den och sätt på en annan lång slang
på btr-en och andra änden i en flaska och starta motorn
då ska där komma bensin från btr-en :)
kommer det inget så byt ut btr-en
jag hämtade en på skroten
den har funkat i 3-år nu :P

lycka till

Mvh/Roger
av skruvo
Kan dela med mig av mitt resultat :): På 30 sek fyllde jag en hel 1,5 liters mjuk läskflaska ändå upp.

99% länkarmsbussningarna bak

De får inte ta ut någon avgift natteti[…]

Stefans 968

"Behöver" du navigation och vill ha[…]

740 lambda

ajjemän får kika det ikväll, Tack […]