Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag fick ett nedslag på besiktningen (innan pumpen la av :???: ) att min handbroms inte gav tillräckligt verkan.
Vad brukar den vanligaste orsaken till det vara? Jag har nyligen bytt skivor och backar på de vanliga bromsarna om det har något med varandra att göra.
Är det vajern, eller handbromsbackarna, eller något annat som brukar vara problemet? Lättfixat?
päpplet skrev:oftast är det handbromsbackarna om vajern är justerad så långt det går. Justeringen sitter bakom bakre askkoppen i mittkonsollen
Ok, tack! Då är det nog det. För vajern har blivit spänd rätt ofta för att handbromsen tagit dåligt.
Brukar var backerna som är feltillverkare, om dom inte tar.
bensinskalle skrev:
CarMan skrev:Brukar var backerna som är feltillverkare, om dom inte tar.
**HOST** biltema ^^
Jag har sett fler fabrkat än biltamas som funkar dåligt mellan åt. (har dock aldrig sett fel på volvos backer, hur konstigt det än låter i visa andvändares öron)
På 240 går det dessutom att felmontera delarna på två vis vilket gör en väldigt skillnad på bromsen. Plockade isär på min 240 då jag fick 2:a på besiktningen och då var allt som kunde vara felvänt felvänt helt enkelt. Blev som nytt när backarna låg och rätt håll sen ;)
Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]