Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Ska bytta batterie på min volvo 740 års 89. Jag har skruvat loss kabelklämmorna och ska lyfta batteriet ur bilen. Men det sitter fast går varken dra upp eller ner men går att dra i sidleds. Hur fase får jag bort det. Sitter en pinne med en ögla på längt fram. Trodde bergis man skulle dra den rakt upp så lossna batteriet men det går fasen mig inte. Snälla hjälp mig
Oki en annan fråga. Jag lyckades få bort batteriet. Men fick bända lite. Måste det nya batteriet sitte precis som det andra gjorde fast skruvat? För jag satte in det nya men ville ej få ström. Dock satt det ej i fästena. Så satte tillbacka det gammla och skulle starta med startkablar. Men gick ej det heller längre. beror det på att det ej sitter i fästena??
ja jag har de röda klämma på + och den blåa på minus. Var så jäkla lustigt för innan jag tog bort batteriet så gick det att starta med startkablar. Men sen tog jag bort det gammla batteriet och satte ditt ett nytt men var helt dött. Dock så var polerna lite större på det nya batteriet jag satte ditt men tyckte det skulle fungare me icke. Så satte ditt det andra igen me då var det helt dött. Inget kräm alls
Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]