Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Edgarn
tjena har ett problem med bilen jag inte får rätt på, det är så att om jag sätter luften på att det ska komma från panelen så funkar det och det blåser på som vandligt men därimot när man gasar med bilen så stängs luften, fläkten snurrar som den ska men ingen luft kmr ut men det är bara om har den inställd på panelen sätter man luften tex på framrutan så funkar det hela tiden, även när man gasar,

kan tilläga att man hör att ngt arbetar bakom ecc att ngn stängs detta styrs väll med vakum?

ngn som varit med om detta*?,

mvh
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Troligen en läcka i en vacuumslang.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Bäckis
Jag hade samma problem på min. Det är någon av backventilerna i vaccumsystemet som läcker. Plocka bort dem och blås i dom, de ska släppa igenom åt ena hållet. Det finns 3 st.
Jag fick byta två och nu funkar det.
Användarvisningsbild
av Bäckis
Bäckis skrev:Jag hade samma problem på min. Det är någon av backventilerna i vaccumsystemet som läcker. Plocka bort dem och blås i dom, de ska släppa igenom åt ena hållet. Det finns 3 st.
Jag fick byta två och nu funkar det.
De sitter i motorrummet på torpeden.
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]