Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

gnestakalle skrev:Det låter som om det kan vara värmepaketet, lyft på mattorna fram och kolla om det har runnit.

Mvh GK
ska göra det, för det kan väl inte bara vara kranen som läcker på den, men då skulle det väl inte lukta när man drar på värmen och fläkten på den.
Du anger inte vad det är för modell. Är det en 740 så är det rätt vanligt att kranen börjar läcka. Det är också lätt att kolla, du har då bara fukt på golvet på förarsidan då kranen sitter ovanför pedalstället. Ta bort pappen/skyddet ovanför pedalstället så kan du se kranen, änden på värmepaketet och gummislangarna till värmepaketet.
winston skrev:Du anger inte vad det är för modell. Är det en 740 så är det rätt vanligt att kranen börjar läcka. Det är också lätt att kolla, du har då bara fukt på golvet på förarsidan då kranen sitter ovanför pedalstället. Ta bort pappen/skyddet ovanför pedalstället så kan du se kranen, änden på värmepaketet och gummislangarna till värmepaketet.
Sorry. Jag glömde att skriva vad det var för bil det är en 745-90
ska göra det, för det kan väl inte bara vara kranen som läcker på den, men då skulle det väl inte lukta när man drar på värmen och fläkten på den.
Vad jag avsåg var värmepaketet med allt vad därtill hörer och värmekranen är en av de vanligaste bovarna när det gäller värmepaketsrelaterade läckor. Lyft mattorna och kontrollera om det runnit kylvätska.

Mvh GK
gnestakalle skrev:
Vad jag avsåg var värmepaketet med allt vad därtill hörer och värmekranen är en av de vanligaste bovarna när det gäller värmepaketsrelaterade läckor. Lyft mattorna och kontrollera om det runnit kylvätska.

Mvh GK
Nu har jag kollat det läcker nog vid värmekranen, men kan det bli lukt då om man sätter på värmen på bilen det kommer ur ventilationsmunstyckerna. Om man sätter på värmeläget när bilen är någorlunda kall så kommer det ingen lukt av glykol.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]