Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Har ett irriterande fel på gammelvolvon. När man blinkar så tänds varningslampan för lampfel ibland, men slocknar direkt man duttar till på bromsen. Sätter man på torkaren bak så tänds varningslampan medan torkaren går.

Min gissning är dålig kontakt vid en jordpunkt, så att strömmarna går lite galna vägar. Men jag har inte hittat stället. Var finns det?
Användarvisningsbild
av erikn
Tack, det ska jag kolla.
av tuxedo
Har du dragkrok kan det vara släpvagnskontakten som ärgat ihop inuti och orsaakar överledningar.
Detta är ett relativt vanligt fel, speciellt om koppligsdosan i kontakten inte fyllts med vaselin.

//tuxedo.
Användarvisningsbild
av erikn
Nä, jag har ingen dragkrok. Samma nöt som konstruerade tankarmaturen har varit framme igen och varit ansvarig för placeringen av jordpunkten.

Bild

Hur får man loss sidopanelen enklast för att kunna greja med jordpunkten? Hittade inga skruvar eller fastsättningar överhuvudtaget. Vill ju inte rycka och slita för mycket, på 15 år blir många plastsaker rätt spröda.
Användarvisningsbild
av andreas88
när jag plockade ner panelen i min 945 94. så fick jag skruva loss aluminiumlisten vid tröskeln in i lastutrymmet för den går under den, sen sitter det ett clips som du vrider ett halvt varv precis där klädsel blir plast mot baksätets ryggdyna sen ska det vara till och lyfta i nederkant så du får ut den en bit och sen upp till mot rutan så sitter den med clips under mot plåten har jag för mig, såna som bara knäpper på plats vid ditsättning, på min var den även limmad med typ butyltape eller nåt mot rutan i nerderkant...
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]