Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
nilssman skrev:Hej , jag är ganska färsk ägare till en 745 GL - 90 , jag har denna kontakt till motorvärmaren , undrar bara vad kabeln heter som ska vara till den.

http://img243.imageshack.us/i/dsc00009pt.jpg/
Det ska stå på locket om det är Calix eller defa
av Volvo_740_GLT
nilssman skrev:Ok , det står rätt å slätt : Volvo, på locket :)
Troligtvis så är det Calix... Åk annars till skroten dom har mycket motorvärmarkablar och testa vilken som passar, men jag tror att det ska vara Calix
av Volvo_740_GLT
nilssman skrev:ok, tack å bock för hjälpen :)
Var så lite så... Kan man hjälpa så gör man det.... Hoppas att du hittar en kabel som passar, för det är ju snart vinter
av Ruben
intagnings kabeln passar oavsett calix, defa eller volvo, kan dock gå lite trögare att sätta dit om man har tex en calix kabel och volvos urtag, har själv en defa kabel som jag använder till 2 olika bilar, en har calix och en volvo på locket.
av nilssman
Tack :D vad skulle man göra utan detta superforum ? Vill även passa på att tacka för "gamla" trådar som man lusläst.
av Rushdie
Blå enfas, 16A 230V handske (kärt barn har många namn). Det är således inte en specifik kontakt från en tillverkare (typ Defa, Calix etc), utan en standardhandske. Typ som schuko.
Dålig räckvidd XC60 -2026

Min XC60-25 kommer jag som bäst nästan 8[…]

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]

Har fått ungefärliga prisuppgifter nu[…]

HVO 100 för dyrt?

Tankade just upp sonens och min Mercedes 190d 2.5 […]