Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Tja igen!
Nu när jag skall köpa större,kraftigare bas, så kom jag på de att strömmen kanske inte räcker till!
så jag tänkte kolla med er, kan man bygga in en extra generator som laddar enbart slutsteget? el t,ex endast ett annat batterie? plats för 1 extra batterie har jag. men det var ju just de om de går att göra? men hur gör man då? för att koppla allt? antar att det inte är så enkelt som att koppla plus och minus från generatorn?

sedan platsen, skall man montera den så man har den på samma sida som orginalet? eller på andra sidan? fästen o de är nog inga problem, tror jag =)

Info om just bilen:
Motor B230FT
Ingen AC
Orginal IC
Kombi
Automat

Tacksam för snabba svar
Användarvisningsbild
av Ticken
Spontant så tycker jag att du ska fundera i banor som att köpa ett riktigt bra batteri, kanske en bättre generator (som ersätter den du har) och eventuellt en bra kondensator.
Men det låter som du köper ett MONSTER steg med en MONSTER bas.. Har du lite siffror på prylarna?

Kanske är detta en fråga som borde ligga i Bilstereo-delen? Säg till så flyttar jag.

/Ticken
av volvo944gl
Jag har inte fått några siffror på sakerna än. väntar på ägaren skall ringa mig.
dock skall jag in och handla sakerna imorgon!
Det enda jag vet är att de är en 15" are
Men Vart skall man köpa bättre batterie/generator?
Biltemas batterier håller inte en vinter. MVH
Användarvisningsbild
av Ticken
Är du superseriös så åker du till typ MDS eller någon annan välsorterad bilstereo affär och ber om dunder-å-brak-bra batterier.
Annars så tror jag väl att mekonomen, de flesta mackar & volvo säljer bra bilbatterier?

/Ticken
av volvo944gl
Ticken skrev:Är du superseriös så åker du till typ MDS eller någon annan välsorterad bilstereo affär och ber om dunder-å-brak-bra batterier.
Annars så tror jag väl att mekonomen, de flesta mackar & volvo säljer bra bilbatterier?

/Ticken
Det funkar inte o spela alls med detta batterie verksar det som! så får nog vara seriös! Kolla här så ser du vad de e försaker!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191821

Sedan så var slutsteget förlitet också. så orkar inte driva!
av Casal
Du behöver inte göra nått med generator. Det där är en skitbas om vi snackar att bilen behöver generera mer ström.
Se till att ha rejäla kablar, RIKTIGT slutsteg och kondensator så nära steget som möjligt.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]