- fre 17 sep 2010, 18:49
Hej är ny här men det verkar vara ett bra ställe att avregera sin frustration vad gäller att hålla igågn grabbens A-traktor. Han var ut och åkte i förra veckan och fick då det problemet att den stannade vid en korsning, och gick sedan inte att starta. A-Traktorn bogserades hem, tändstift och tändkablar byttes. Sedan dess har det varit omöjligt att få igång den. Jag har en identisk volvo på gården som bevisiligen gick då den ställdes av. Har bytt och plockat det mesta, alla relä som har med bränsle att göra, både inne och under huven. Har även bytt fördelardosa tändspole nya tändstift samt tändkablar.
Efter en upptäckt för någon dag sedan, att det var glapp på elledningen till bränslepumpen under förardörren då bytes dom kablarna ut. och tjolahopp
-) bilen startade, gick tills den blev varm la sedan av för att inte starta igen. Det finns ingen diagnos dosa på bilen så jag skulle uppskatta om någon kan ge mig ett råd vad jag ska fortsätta med för att få igång denna "härk". Har läst mig till att tempgivaren kan vara problem, har försökt att ta lös den men utan lyckat resultat, måste man ha special nyckel för detta ? ??:-/ En vanlig hylsnyckel ryms ej att skruva med.
Efter en upptäckt för någon dag sedan, att det var glapp på elledningen till bränslepumpen under förardörren då bytes dom kablarna ut. och tjolahopp

- By Xanthopteryx