Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av PerJa
Min 945, -93 läcker lite bensin vid full tank så jag tänkte inspektera tankarmaturen idag. Den var i plast och såg ok ut. Däremot sitter det en slangklämma runt armaturen som har rostat av. Min fråga är, ska det sitta en slangklämma där?

Bild
Nej, antagligen har den spruckit när någon tidigare ägare hade ett ärende :) ner i tanken och "lagade" ??:-/ med en slangklämma.

Byt helst ut armaturen är mitt råd.

Mvh GK
Mmm. Jag får tanka fullt, då borde jag ju kunna se var det läcker för nu ser det torrt ut överallt. Men eftersom det bara läcker precis när tanken är full så borde det väl vara armaturen? Eller brukar tankarna rosta sönder på översidan?
Den brukar sitta där om armaturen inte varit ner tidigare. Känner man sig seriös kan man ju sätta tillbaka den, men jag brukar oftast skippa den. Den brukar vara i ganska kasst skick, och finns aldrig hemma. Och ska jag vara ärlig så vet jag inte vilken funktion den fyller.
rd350 skrev:Den är original sedan ca 91årsm. Sattes även dit som servicelösning på äldre åm somhaft problem med lukt/läckage från tankarmatur.
är inte plast ringen ´´gängad`` som på 740?
vet inte hur många mardrömmar man haft om den där ringen som ska skruvas dit.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]