Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av raggarmackan
Tjenare har funderat lite fram och tillbaka, Men en sak är säker nu när jag satt i luftfilter å beställt rör, så äre så att jag inte gillar min ratt alls. ORG ratten 944, och funderar starkt på beställa en Sportratt, men sen är det ju också så att där är airbag i org ratten men inte i sportratten.
Kommer bilen gå igenom besiktningen utan airbag eller måste man ha den?
och hur skulle man göra för att byta isåfall?
Mvh Mackan.
av Murranboy
Nej du behöver inte besikta om bilen, dom har ingenting med SRS-systemet att göra! Du kan traska in på Volvo och köpa ett motstånd som du byglar kontakten till airbagen till ratten, bara för att inte slå ut hela systemet, så det fungerar som det ska vid en eventuell krock.
Murranboy skrev:Nej du behöver inte besikta om bilen, dom har ingenting med SRS-systemet att göra! Du kan traska in på Volvo och köpa ett motstånd som du byglar kontakten till airbagen till ratten, bara för att inte slå ut hela systemet, så det fungerar som det ska vid en eventuell krock.
jo men vad jag vill komma fram till är hur jag måste göra för att byta till sportratt från original ratten.
Mvh Mackan.

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]

Äntligen va det dags. IMG_1397.jpeg

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]