Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av maccan92
tjaa,

jag har en "skada" på min tröskel på vänster sidan, plus att den börjar bli lite rostig..

och bilen ska snart iväg på lackering, så jag ska fixa det innan, men hur byter du trösklarna?
hur sitter dom fast o allt ?

mvh
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Man måste skära bort det skadade och svetsa dit nytt.

Mvh Gk
Användarvisningsbild
av gnestakalle
maccan92 skrev:okeej, hur känsliga är bilprovningen om det är rost? är bara lite inga hål lixom,
Det är väldigt svårt att säga i ditt fall eftersom jag inte kan se hur det ser ut, jag själv skulle nog åka till SBP och se vad dom säger. Säger dom laga så är det väl bara att laga men om bilen blir godkänd så kan man ju välja själv hur man vill göra. Å andra sidan om du tänkt ha kvar bilen några år så kan du ju lika gärna fixa rosten. Gissar jag rätt om jag tror att rosten finns på vänstra sidan?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av emwtur
kan inte bilprovningen slå igenom hammaren är det inte någon fara för att dom inte godkänner en tröskel !
/emwtur
Användarvisningsbild
av MrSimson
martinus3 skrev:På min slog de ett par hål och muttrade nåt men det blev ingen anmärkning.
Samma här, fast ett hål, som var stort som en enkrona. Jag tror inte att dom bryr sig så värst mycket så länge det inte är bärande.
Användarvisningsbild
av emwtur
dom har nog något mått på hur långt hålet är tror jag . men som sagt - tröskeln kan se hur rostig ut som helst - går inte hammaren igenom - gör bilen det !
/emwtur
av rd350
Har för mig det får vara ett hål på 10% av balkens längd om det inte är intill någon förstärkning, domkraftsfäste eller liknande.

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]

Själva har jag inte observerat sprickor p&ari[…]

Får ingen kontakt med oljenivågivaren […]

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]