Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Är på Gotland nu och har lite tid över. Tyvärr har de inte torkarmotorer till 940 på skroten, men till 740. Min fråga är därför om de ser likadana ut.
Åkte ner till skroten i Buttle söder om Roma. Kollade på en torkarmotor. Motorerna och axeln är exakt lika mellan modellerna, men inte fästena och kontakterna. Skruvade i alla fall loss en torkare från en bil där och när an kollade om den fungerade så fick han inte fart på den. Tänkte i alla fall att jag skulle flytta över de delar som försvunnit när jag krockade (axeln trycktes bakåt och ploppade bort bakstycket på motorn) så jag frågade vad han skulle ha för den, fast den inte fungerade. Han sa att den kan du ta, den fungerar ju inte.

Så nu har jag flyttat över lite delar, vi får se i morgon om jag fått kugghjulen rätt så att den inte börjar med att gå åt fel håll.
Minst 5-6 försök innan vi fick kugghjulen att sitta på rätt ställe. Men nu fungerar den. Man kan alltså ta innanmätet från en 740 och klämma in i en för 940, själva motorerna är identiska.

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]

Själva har jag inte observerat sprickor p&ari[…]

Får ingen kontakt med oljenivågivaren […]

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]