Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av raggarmackan
Tjenare alla skruvglada små volvo fans, nu är det så att jag står helt fast i mitt renoverande av min volvo 940 som jag köpte i vintras, Nu är det dags för Avgassystems byte, men vetinte var man ska köpa/beställa ett som passar, ska inte byta hela kitet utan bara efter katten. Tänkte se om någon kunde komma med förslag kanske lägga en länk till just de röret. Helst sportsystem då mor står för priset är det inget problem ;)
Med vänliga hälsningar ~Mackan~
Om du bara skall byta kat så måste den ju rent fysiskt stämma med det avgassystem du redan har. Har du standardsystem på bilen nu?

Sitter en Lambda i katten, det bör det göra, och sitter den i framkant?

Om du har standardsystem kan du lika gärna gå till biltema och köpa en universalkat men tänk då på att mäta diametern på rören så att katten kommer att passa när det gäller längden är det inte så kinkigt då det finns utmärkta skarvrör, dock bör ju inte katten vara för lång.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av emwtur
rekommenderar varmt "rakarör" http://www.rakaror.o.se/
rostfritt , nästan till priset av rostande...
ca 2500 för allt bakom katten - lägg till några hundra så får du rostfria klämmor också - då har du ett evighetssystem.
deras "systerfirma" A-Alt. Avgassystem AB http://www.a-alt-avgassystem.se/ har trimrör om så önskas

Välkommen till forumet förresten !

/emwtur
gnestakalle skrev:Om du bara skall byta kat så måste den ju rent fysiskt stämma med det avgassystem du redan har. Har du standardsystem på bilen nu?

Sitter en Lambda i katten, det bör det göra, och sitter den i framkant?

Om du har standardsystem kan du lika gärna gå till biltema och köpa en universalkat men tänk då på att mäta diametern på rören så att katten kommer att passa när det gäller längden är det inte så kinkigt då det finns utmärkta skarvrör, dock bör ju inte katten vara för lång.

Mvh GK
Tack för det snabba svaret men skulle som sagt inte byta katten utan ska byta efter katten.
MvH Mackan
gnestakalle skrev:Jag såg det sen, ursäkta :oops:

Mvh GK
Haha, det är inga problem.
Mvh Mackan
Candypig skrev:har själv ett rostfritt från Raka Rör, bytte det 2002, ser fortfarande fint ut, köp ett sånt med rostfria klämmor!!(istället för ett vanligt)
Har ingen svetts å far vill inte låna hem en heller. Så något svettsa ihop jobb blire inte vill ha något fint som dundrar lite mer än original röret gör, Man vill ju höras när man kör volvo inte sant? ;)
Candypig skrev:har själv ett rostfritt från Raka Rör, bytte det 2002, ser fortfarande fint ut, köp ett sånt med rostfria klämmor!!(istället för ett vanligt)
Bara kom till att tänka om jag nu beställer ett rör med dem rostfria klämmorna. Kommer det passa direkt på mitt rör efter katten? eller måste jag svettsa och härja tro?

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]

Äntligen va det dags. IMG_1397.jpeg

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]