- lör 03 jul 2010, 19:59
Tjena tjena, är ny här och behöver hjälp med att koppla in ny stereo i 740:n :D
Stereon som sitter i är original CR-603 med 2 :-O) högtalare.
Kom över en låda med en komplett sk. "760 stereo" , dvs. stereo av ras CR-201, equalizer EQ-102 att sätta in istället för facket bredvid cigarettändaren, en 4-kanals förstärkare samt två HT-161:or (hatthyllehögtalare i gjuten aluminium so väger 3½ kg styck 8) 8) ) ALLT Volvo Original vilket en Volvonörd som jag tycker är coolt!
Nu till mina frågor :roll: :
Var är det lämpligt att placera förstärkaren, var satt den original exempelvis??
Hur svårt är det att sätta högtalarna i hatthyllan?
Är det svårt att få tag på dörrhögatalare som man kan få på original högtalar
galler på? (5.5" bak och 6,25" fram iom att min är en 90:a väl? ?:-/ ) och kan få exempel på högtalare ( främst bak men är även bättre fram om det finns).
Tack på förhand :D
Stereon som sitter i är original CR-603 med 2 :-O) högtalare.
Kom över en låda med en komplett sk. "760 stereo" , dvs. stereo av ras CR-201, equalizer EQ-102 att sätta in istället för facket bredvid cigarettändaren, en 4-kanals förstärkare samt två HT-161:or (hatthyllehögtalare i gjuten aluminium so väger 3½ kg styck 8) 8) ) ALLT Volvo Original vilket en Volvonörd som jag tycker är coolt!
Nu till mina frågor :roll: :
Var är det lämpligt att placera förstärkaren, var satt den original exempelvis??
Hur svårt är det att sätta högtalarna i hatthyllan?
Är det svårt att få tag på dörrhögatalare som man kan få på original högtalar
galler på? (5.5" bak och 6,25" fram iom att min är en 90:a väl? ?:-/ ) och kan få exempel på högtalare ( främst bak men är även bättre fram om det finns).
Tack på förhand :D
- By least