Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av frojt
tjenare. har en 740 b230f.
går jättefint när motorn är kall, sen när den blir varm så börjar den "lagga"
den dör för mig osv.
tacksam för svar
av volvo944gl
Felsök. och förklara lite mer.
av frojt
den går jättefint när motorn är kall. sen när den blir varm så "lommar" motorn som fan och vill dö. när jag gasar så dör den. det går och hålla den vid liv om man pumpar gasen.
kolla lite med lmmen det verkar som att det är den men är verkligen inte säker.
kan det ha nåt med tändningen och göra? kolla med start gas i alla packningar vid sprutet och insuget men ingen framgång såhärlångt
av volvo944gl
Ok. är soppa pump/filter bytta nyss? annars gör det. låter som den inte får tillräckligt med bensin! funkar båda pumparna?
av frojt
är de nån pump som gått så är de ju liksom inget som händer på 1 dag. den går sämre och sämre och tillslut vill den inte mer?
rätta mig om jag har fel men tror inte det är detta felet. den går ju bra när den är kall...
hörde att de kan vara termostaten eller lambdasonden?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Jag tycker att det låter som LMM. När motorn går illa, testa att koppla ur kontakten till LMM. Går den då lika illa, så testbyt LMM.
av Ruben
jag har varit med om detta fenomen, fick byta pumpen i tanken, sen va det problemet löst, kanske är lika för dej?.
av frojt
vet inte. ioch med att hon går bra när hon är kall så tycker man inte att de skulle vara nåt sånt?
av frojt
Jocke S. skrev:Jag tycker att det låter som LMM. När motorn går illa, testa att koppla ur kontakten till LMM. Går den då lika illa, så testbyt LMM.

har bytt lmmen... ingen skillnad. när jag drar ur kontakten så dör motorn...
av volvo944gl
samma sak som på min om jag drar ut lmm... har du provat att kolla så alla vakuumslangar är hela... finns det inga felkoder?
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]