Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!
Tjejens bil fick nedslag på besiktningen och det var yttre nedre länkarmsbussningen som var slut. Innan bytet så var det vibbrationer i framvagnen runt 100km/h och över samt klonkande ljud när man bromsade men det var ju bussningen som var slut så det visste jag skulle försvinna vid bytet. Sagt å gjort bytte bussningarna på båda sidorna ink. sabilisatorstagen vars bussningar också var slitna.
Efter detta så går bilen som skit rent ut sagt. Vobblandet kommer nu i 80 redan och i 100 så är det kraftiga skakningar. När man gör kraftiga rattutslag i låga hastigheter så hackar det till i ratten. Lyfte upp framvagnen för jag började tro att jag glömt att dra åt någon bult men allt satt som det skulle men kan bussningsbytet förstärkt det faktum att dom inre styrlederna är glappar par mm.?

Sedan en fråga till om framvagnen:
På styrväxeln så finns det en täckkåpa där "snäckväxeln" slutar. Den har ramlat bort och ny verkar vara svårt. Någon som har nått bra tips vart jag kan hitta en sådan? Ska kolla på skroten om det inte finns lätt och billigt! :D
Kopplingen tar högt upp.

Normalt ska det vara ett "spel" I pedale[…]

Dålig broms

Dålig huvudcylinder som läcker internt […]

Enkel sökning på "nätet"[…]

Givetvis är det bärgarens uppgift att f&[…]